30 lat General Fresh!
W tym roku General Fresh obchodzi swoje 30-lecie! Jak to wszystko się zaczęło? Przybliżamy historię marki i jej misję.
Początek: 1990 r.
… wtedy nikt w Polsce nie myślał o produkcji kostek do WC. Nie było żadnej technologii, maszyn, firm, doświadczonych ludzi. Właściciele postawili wszystko na jedną kartę. W firmie pojawił się Pan Paweł Knopik, który stworzył recepturę pierwszych zawieszek do WC. Wynajęto wtedy stodołę w Żakowicach koło Koluszek, w której powstała pierwsza fabryka stworzona do takiej produkcji w Polsce.
Wtedy za park maszynowy służyły głównie urządzenia adoptowane z branży spożywczej. Surowce do produkcji były przygotowywane w mieszalniku piekarskim, masę do kostek gotowano w parniku od ziemniaków i przepychano byłą maszynką do mięsa, cięto szpachelką – i to wszystko na 70 m2 w stodole!
Brzmi jak wariactwo, ale trudy zostały docenione – Pol-Hun podpisał pierwszą umowę z klientem korporacyjnym, z firmą Global Cosmed.
To był pierwszy, ale nie ostatni milowy krok dla Pol-Hun. Przyszedł czas na rozbudowę, inwestycję. Firmę przeniesiono do Słotwin, później do Koluszek, z każdym rokiem powstawały nowe hale, pojawił się pierwszy, profesjonalny park maszynowy. Podpisano kontrakt z firmą Henkel.
Dzisiaj Pol-Hun ma dziesiątki klientów na marki prywatne, ponad 350 pracowników, największy i najnowocześniejszy park maszynowy w Europie, silną i rozpoznawalną markę chemii gospodarczej – General Fresh. I wszystko to zaczęło się od jednego produktu – kostki do WC.
Dynamiczny rozwój
Firma Pol-Hun bardzo szybko stała się liderem w swojej dziedzinie za sprawą dynamicznego rozwoju. Już w 1999 roku konieczna była zmiana siedziby firmy na większą i bardziej funkcjonalną.
Wkrótce ręczne pakowanie zastąpiono profesjonalną linią i wybudowano nowe hale produkcyjne i magazynowe. W 2003 r. firma uzyskała pierwsze wyróżnienie – tytuł Gazeli Biznesu. Niedługo potem jakość produktów General Fresh została potwierdzona ISO 9001 :2009 i wielokrotnie przyznanymi Certyfikatami Wiarygodności Biznesowej. W tym roku zyska zaś nowy certyfikat, BRC.
Podbój świata
General Fresh to przykład marki, która dzięki doświadczeniu, pracy i wyznawanym wartościom osiągnęła międzynarodowy sukces. Hale (magazynowe, produkcyjne itp.) należące do firmy zajmują już ponad 13 000 m2. Pracuje w niej ponad 350 pracowników. Produkty z firmy Pol-Hun można kupić dzisiaj w 44 krajach, w całej Europie, Australii, USA, Ameryce Południowej, w Afryce, w Azji i na Bliskim wschodzie, a nawet w Australii.
Marka blisko ludzi
Mimo ogromnego sukcesu General Fresh wciąż jest marką blisko ludzi. Angażuje się w prorodzinne akcje (np. Wyrusz na szlak z całą rodziną), uznaje Kartę Dużej Rodziny, która gwarantuje 17% rabatu na zakupy, udziela się charytatywnie. Swoje produkty dystrybuuje w lokalnych, niewielkich sklepach. Tych, które są najbliżej klientów. Nie zapomina o tym, że jej serce ciągle znajduje się w Polsce, w Koluszkach. Dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi, ułatwia dbanie o porządek milionom ludzi, doradza w wyborze wysokojakościowych produktów.
Z myślą o środowisku
Już od kilku lat General Fresh to firma zaangażowana ekologicznie. Etykiety produktów i folie, w które zawijane są produkty, składają się w 85% z surowców z recyklingu. W produkcji kostek nie używa się szkodliwych fosforanów. Jeszcze w tym rok do użytku zostanie oddana własna oczyszczalnia ścieków.