05 Sierpnia 2019

Jak dbać o porządek w… pracy

O tym, jak dbać o porządek w domu napisano już wiele artykułów. Publikacji na temat pracy jest jednak niewiele, chociaż to właśnie tam spędzamy kilka lub nawet kilkanaście godzin dziennie. Dowiedz się, jak dbać o porządek w pracy!

Przestrzeń wokół biurka

W pracy biurowej przestrzeń wokół stanowiska pracy powinna być zawsze czysta i uporządkowana. Zaniedbana utrudnia koncentrację, zmniejsza kreatywność i źle wpływa na samopoczucie. Może też obniżyć wydajność pracowników.

Aby utrzymać przestrzeń wokół biura w porządku, wystarczy zaopatrzyć się w środek na kurze. Najprostsze w użyciu będą chusteczki nawilżane General Fresh – każdy może ich użyć w dowolnej chwili i w zależności od potrzeb. Wymagają mniej zachodu od sprayu, który trzeba nałożyć najpierw na ściereczkę. Łatwość użycia jest niezwykle ważna, gdy w biurze nie ma serwisu sprzątającego.

Niezbędne są też specjalistyczne środki do czyszczenia sprzętu elektronicznego. W ich nałożeniu pomoże ściereczka z mikrofibry.

Kuchnia

Dbanie o porządek w kuchni dotyczy wielu obszarów. Przede wszystkim warto mieć na uwadze lodówkę. Im więcej pracowników, tym więcej jedzenia przechowujemy w środku. To może prowadzić do wymieszania się zapachów. Aby zapobiec nieprzyjemnej woni w lodówce, warto jest zawiesić w niej specjalny pochłaniacz zapachów Arola.

Jeżeli w kuchni znajduje się zmywarka, należy regularnie dbać o jej czystość, używając płynu do czyszczenia zmywarek. Dobrym pomysłem jest też zakup soli do zmywarki Brilly, dzięki czemu wszystkie naczynia pracowników będą czyste i błyszczące.

W kuchni należy też zapewnić dostęp do ręcznika papierowego, płynu do mycia naczyń i zmywaka kuchennego.

Toaleta

To oczywiste, że w toalecie powinien znaleźć się papier toaletowy i dobre mydło do rąk, np. Sara od General Fresh. Warto jednak zadbać o coś zupełnie innego, czyli ochronę muszli przed nieczystościami. W tym celu warto jest zainwestować w olejek ochronny do WC oraz kostki do WC. To proste w użyciu środki, dzięki którym toaleta zawsze będzie czysta.

Dobrze, aby na wszelki wypadek w pracy znajdował się też udrożniacz do rur.

Jak dbać o porządek w pracy? Niezbędne środki

Istnieje kilka środków i akcesoriów, które muszą znaleźć się w każdej pracy i to bez względu na to, czy porządkiem w firmie zajmuje się osobna firma, czy też pracownicy. Są to:

  • płyn do mycia podłóg, mop i wiadro,
  • środek do czyszczenia armatury,
  • worki na śmieci,
  • odświeżacz powietrza,
  • płyn do mycia szyb,
  • ściereczki.

Pamiętaj też, że porządek w pracy zależy głównie od nawyków pracowników. Dlatego zawsze warto jest poruszyć ten temat z innymi – czystość to podstawowa zasada BHP.